FAQ

Algemeen:

Wanneer wordt mijn account geactiveerd?
U account wordt geactiveerd binnen 2 dagen nadat de betaling binnen is.

Wat voor een netwerk hebben wij?
Voor meer informatie over ons netwerk kijk bij over Agar Hosting.

Ik zoek meer en/of andere opties als die standaard aangeboden wordt, kan dit?
Wij kunnen pakketten op maat voor u samenstellen. Zo gebruikt en heeft u dus alles wat u nodig heeft en geen overbodige zaken. Neemt u contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

Wat is dataverkeer?
Dataverkeer is het inkomende en uitgaande verkeer vanaf het door u afgenomen pakket. Voorbeeld 1: Een bezoeker bezoekt uw website, hierbij wordt de website en de bijbehorende afbeeldingen gedownload op de computer van de bezoeker (als tijdelijk internet bestanden). Voorbeeld 2: U krijgt een e-mail bericht. De verzender verstuurt het e-mail bericht naar uw e-mail adres. Dit e-mail bericht komt op de server te staan en haalt u later af met uw e-mail programma. Voorbeeld 3: U upload bestanden naar de server. Voorbeeld 4: U download bestanden van de server.

Wat is schijfruimte?
Schijfruimte is de totale ruimte die u tot uw beschikking heeft op onze server voor bijvoorbeeld uw website, e-mail berichten, databases, log bestanden en statistieken.


Financieel:

Hoe werkt de betaling?
Afhankelijk van het contract dient u voor uw gekozen factureerperiode de betaling over te maken op 917703820 t.n.v Agar Hosting.

Welke betaalmethodes ondersteunen jullie?
Op dit moment ondersteuenen wij alleen een bank overschrijving. Andere methodes (ideal, paypal, automatische incasso etc) zullen volgen in de toekomst.


Webhosting:

Wat is webhosting?
Wanneer u een domeinnaam heeft geregistreerd en uw website ontwikkeld is, moet deze natuurlijk toegankelijk zijn voor bezoekers. Om dit mogelijk te maken is een computer vereist die beschikt over een permanente verbinding met internet, de server genaamd. webhosting, of kortweg hosting, is het verhuren van ruimte waarop uw webpagina's vierentwintig uur per dag opvraagbaar zijn. Webhosting op betrouwbare en snelle servers is dus uitermate belangrijk. Als een website niet bereikbaar is dan is dat heel vervelend en voor een bedrijf zelfs verliesgevend. Webhosting kunt u gebruiken als u van plan bent een website bereikbaar te maken op het internet.


Technisch:

Hoe kan ik mijn bestanden uploaden?
Dit kan met behulp van SFTP. SFTP is een vorm van FTP maar dan veiliger, de meeste FTP clients kunnen hiermee overweg. Goede clients zijn Filezilla en WinSCP.

Heb ik root shell toegang?
Nee, de SSH toegang is met een normale user. Hier kunt u alleen u eigen account mee beheren. U kunt ook maar beperkte commando's op de server uitvoeren, dit vanwege veiligheidsredenen.

Hoe kan ik bij de wekelijkse backups?
Die zijn per opvraag beschikbaar. Er worden backups tot een jaar terug bewaard.


Administratie:

Wat zijn de mogelijke facturatieperiodes?
Afhankelijk van de dienst die u afneemt is facturatie mogelijk per 1,3,6 en 12 maanden. Het bestelsysteem geeft standaard de meest gangbare facturatieperiode mee per dienst, mocht u de facturatieperiode willen wijzigen kunt u hiervoor contact opnemen met onze administratie.

Accepteren jullie ook klanten buiten Nederland?
Dit is geen enkel probleem, indien u geen rekening heeft bij een Nederlandse bank of instantie kunt u gebruik maken van onze gegevens voor een internationale bankoverschrijving. Voor onze rekening en bankgegevens kunt u onze contactpagina raadplegen, u vind deze gegevens tevens op de facturen.

Zijn de prijzen op jullie website incl. of excl. 19% BTW?
De prijzen op onze website zijn incl. 19% BTW tenzij dit elders anders staat vermeld.


Domeinen:

Is het ook mogelijk andere extensies te installeren die niet staan vermeld?
In principe is het wel mogelijk andere extensies te installeren, op onze website staan alleen de veelgebruikte extensies. Indien u interesse heeft in het vastleggen van een domeinnaam met een andere extensie kunt u altijd vrijblijvend contact met ons opnemen

Kan ik een domeinnaam verhuizen naar jullie?
Ook verhuizen van domeinnamen is mogelijk, u kunt dit gewoon opgeven bij uw bestelling.

Zijn er kosten verbonden aan het verhuizen van een domeinnaam?
Nee, het verhuizen van een domeinnaam van uw huidige hoster naar ons is kosteloos. Wel betaald u uiteraard de kosten voor de domeinregistratie.

Kan ik wijziging doorvoeren in de houdergegevens?
Dit is mogelijk, u kunt hiervoor contact met ons opnemen.

Ik heb een spellingsfout gemaakt in mijn bestelling bij de opgegeven domeinnaam, en nu?
Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen om ons hierover in te lichten. Wanneer het domein geregistreerd is zijn hier namelijk geen wijzigingen meer in aan te brengen en zullen er opnieuw kosten in rekening gebracht moeten worden voor een domeinregistratie.